slo / eng
   
   
   
   
   
   
   
   
  2011-2013 2007-2010 2005-2006 2000-2004  
       
  2013    
 

.:: November 2013 ::.
7. obletnica vrnitve v prostore Art središča
30. november
Kot vsako leto smo se skupaj z gosti Art središča spomnili deložacije ekipe Art središča iz leta 2006 in razmišljali o posledicah, ki jih je obdobje do vrnitve pustilo, ter načrtovali nove aktivnosti.

Snemanje študentov AGRFT v Art središču
25. - 26. november
V okviru snemanja študentskega dokumentarnega filma v sodelovanju z RTV Slovenija z delovnim naslovom Free Božidar smo v Art središču gostili študenta AGRFT.
Več o kratkem dokumentarnem filmu mladega režiserja Klemna Berusa si lahko preberete v članku Dejana Ogrinca za revijo Jana na naslednji povezavi.

.:: Marec 2013 ::.
Razstava New Media Cross-Border v organizaciji društva ONEJ v okviru prekomejnega projekta NMCB
19.- 25.marec, v gradu Grad na Goričkem

"Razstava New Media Cross-Border je zaključni dogodek dvoletnega projekta v okviru Operativnega programa IPA Slovenija-Hrvaška 2007-2013 z naslovom Transdisciplinarnost in nove medijske kulture v razvoju prekomejnega področja  (New Media Cross-Border) v partnerstvu Autonomnega centra ACT iz Čakovca, KID Kible iz Maribora, Društva mladih V.U.K. iz Varaždina ter Društva prekmurske pobude ONEJ iz Murske Sobote. Cilj projekta je ustvarjanje dinamičnega prekomejnega prostora s pomočjo interakcij razvojnih akterjev z obeh strani meje na področju novomedijske kulture, transdisciplinarnih umetnosti, trajnostnega razvoja ter novih modelov skupnega ustvarjanja.

Osrednje izhodišče razstave predstavljajo v okviru projekta novo nastala dela, ki bodo na razstavi v Pomurju širši javnosti predstavljena prvič, na drugi strani pa gre še za pregled umetniških projektov, ki so pomembno vplivali ter sooblikovali razvoj neodvisne kulturne scene na obeh straneh meje. Tako so predstavljeni raznoliki pristopi avtoric in avtorjev, ki jih združuje angažma, odzivnost, delovanje v odnosu do sveta, družbe ter okolja, v katerem živimo.

New Media Cross-Border je razstava sodobnih umetniških praks, pristopov in procesov, ki obiskovalce na participativen način vabijo k spoznavanju, predvsem pa k skupnemu razmisleku o izzivih današnjega časa ter so-ustvarjanju novih rešitev – k preseganju vsebinskih, simbolnih in fizičnih meja, s katerimi se srečujemo kot posamezniki in kot del širše družbe."

Vita Žgur, vodja projekta NMCB za društvo ONEJ

_______________________________________________________

"Ljudje se vse premalo zavedamo dejstva, da kultura nadvladuje obstoječe ter prednjači pred vsem, celo pred gospodarskim razvojem. Brez civilizacijske kulture, ki posledično rodi umetnost, človek ne more postajati boljši - kultura je namreč tista, ki ga brusi.

EU projekt New media cross border pomeni povezovanje ter razvoj kulture in umetnosti v manj razvitih območjih, natančneje Podravja, Pomurja, Medžimurja in Varaždinske županije. Vključene so bile štiri partnerske organizacije, projekt pa je vseboval različne delavnice, izobraževanja, umetniške intervencije, druženja, spoznavanja različnih zavodov, društev ter posameznikov, ki se ukvarjajo s sodobnimi mediji, s poudarkom na transdisciplinarnosti, torej povezovanju različnih disciplin znanosti in umetnosti. Praktično je to sintezo udejanjala eksperimentalna skupina dvanajstih, izhajujoč iz različnih kulturniških področij.

Društvo ONEJ vodi rezidenčni center, ki se nahaja v Središču/Szerdahely, a vendarle na "koncu sveta", na meji z Madžarsko in Hrvaško, oddaljeno le 30 kilometrov. Rezidence so namenjene bivanju in ustvarjanju umetnikov. Je na mirnem, oddaljenem območju v neokrnjeni naravi - taki rezidenčni centri so v Združenih državah zelo cenjeni, v Sloveniji se pa žal dogaja, da niti ne vemo, da jih imamo.
ONEJ se tokrat prvič javno predstavlja v obliki razstave. Prikazan je celostni pregled delovanja društva ter birokratski boj, ki ga bijejo z državniškimi mlini vse od nastanka v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Razvoj Art centra in Društva ONEJ se zdi danes, ko prvič namensko stopa pred oči javnosti, nekaj povsem pričakovanega. A ob tem, da se mlini na veter vrtijo tudi ob blagih sapicah, ki na Goričkem niso nobena redkost, ugotovitev o upravičeni umeščenosti rezidenčnega centra v slovenski umetniški prostor postaja stvarnost."

Nina Jeza, kustosinja

Več fotografij iz razstave na gradu Grad na Goričkem...
Več o projektu NMCB...


Transdisciplinarna rezidenca v okviru projekta NMCB
22. februar - 15. marec 2013

Transdiciplinarna umetniška rezidenca v okviru projekta NMCB je 21-dnevno gostovanje treh ustvarjalcev ob pomoči lokalnega koordinatorja.

Izbrani ustvarjalci so Ivana Armanini (HR), Tomaž Zaniuk in Tomislav Gjerkeš (SI).

Ivana Armanini je avtorica stripov, ilustratorka, oblikovalka in fotografinja. Diplomirala je na Akademiji za likovno umetnost v Zagrebu, Hrvaška, kjer je za svoje delo prejela študentsko nagrado. V letu 2005 je izdala svoj prvi strip pod okriljem 'AGM' (uredniška založba). Končala je tečaj spletnega oblikovanja (Public Open University Zagreb/2009) ter kulturnega managementa v NVO (Sanjin Dragojević/2006).
Ivana Armanini je ustanoviteljica in koordinatorka združenja Komikaze, z začetki v letu 2002.Osnovna ideja projekta je ustanovitev regionalne in mednarodne mreže stripovskih avtorjev, ki vključuje internet in založništvo, tiskanje stripov, delavnice in multimedijsko dogajanje. V zadnjih 11 letih je vodila (in sodelovala) na več kot 50 COMIX festivalih, uličnih delavnicah in organizirala okoli 150 razstav v koordinaciji več kot 50 združenj nevladnih organizacij.

Tomaž Zaniuk je na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani z diplomskim delom: Avtonomija novinarstva: mit ali resničnost? zaključil univerzitetno izobrazbo študijskega programa novinarstvo. Deloval je pod okriljem Radia Študent, kjer je poleg novinarskega dela v Aktualno politični redakciji (ter občasno Univerzitetni in Glasbeni redakciji) bil imenovan tudi za odgovornega urednika Radia Študent (2007-2012).
Tomaž Zaniuk je sodeloval v raznolikih kulturnih in izobraževalnih projektih na področju radija, usposabljanja družbeno ranljivih skupin za delo z mediji, izvedel kampanje medkulturnega dialoga ter sovodil kulturno umetniške programe.

Tomislav Gjerkeš je permakulturni načrtovalec z večletno prakso. Njegova glavna usmeritev je ekosistem, katerega vpenja v infrastrukturne, ekonomske in socialne mreže. Svetuje, načrtuje in udejanja permakulturne načine življenja. Je vodja številnih teoretičnih in praktičnih izobraževanj na področju permakulture, ki vključujejo metodo vodenja po principu Dragon Dreaming ter poučevanja gibanja (Bothmer gimnastika).

Plod transdisciplinarnega sodelovanja (umetnost in permakultura), ki je nastalo v okviru rezidence projekta NMCB v organizaciji društva ONEJ je EKOSTRIP - plakati, ki skozi univerzalni jezik stripa predstavljajo različne tehnike permakulturnega vrtnarjenja (zeliščna spirala, lazanja vrt) in vabijo k preizkusu.

Za potrebe izvedbe končnega produkta rezidence so bili izbrani primeri dobre prakse ekološkega vrtnarjenja (npr. visoke grede, lasagna gardening, grede v slamnatih balah, vertikalni vrt, vrtnarjenje na balkonu …). Sledilo je načrtovanje in izdelava risb ter priprava spremljajočega tekstovnega gradiva ter oblikovanje končne oblike stripa.

Ekostrip posega na polje ekološke pridelave hrane ter samooskrbe, ki postajajo vedno bolj aktualne teme v današnjem času, ko se soočamo s posledicami ekonomske krize in z okoljskimi izzivi. S projektom avtorji ljudem iz ruralnih in urbanih okolij predstavljajo pristope/primere dobrih praks, ki se jih poslužujejo različni posamezniki, skupnosti in organizacije širom sveta.

.:: Februar 2013 ::.
Transdisciplinarna rezidenca v okviru projekta NMCB
22. februar - 15. marec 2013

'Iza granica/Izza meja'
21.-26. februar, Galerija Scheier, Čakovec, Hrvaška
V okviru projekta New Media Cross-Border bo v galeriji Scheier odprtje mednarodne razstave, zaključna konferenca projekta in pa predstavitev knjige (Ne)odvisni. Pridite in naredite semensko bombico!
Katalog razstave in več o razstavi...

Kronika Art središča/Art center Chronicles
8. - 15. februar 2013, Galerija Zlati Ajngel, Varaždin, Hrvaška
Video-dokumentacija deložacije ekipe Art središča leta 2006 je bila predstavljena v okviru projekta New Media Cross-Border v galeriji Zlati Ajngel.
Več o razstavi...





 






 

 

 







 

 

 

 
       
  2012    
 

.:: September 2012 ::.
Rezidenčni program v okviru SI-CRO projekta New Media Cross-Border
3-tedenske transdisciplinarne čezmejne (SI-CRO) rezidence za umetnike
Kmalu več o pozivu...

Zaključna vikend delavnica ekološke gradnje v Art središču s podporo 5. umetniške intervencije v okviru SI-CRO projekta New Media Cross-Border
21.- 23. september, Središče, Prekmurje
S podporo umetniških intervencij, ki jih omogoča projekt New Media Cross-Border, smo rezidenčno stavbo Art središča oblekli v trstiko. Potek dela si oglejte na našem blogu.

4. art intervencija v sklopu SI-CRO projekta New Media Cross-Border
19. - 21. september, Središče, Prekmurje & Mursko Središče, Hrvaška
EU Wedding
"Ti, ki bereš.
Pred tabo je čisto navadna ljubezenska zgodba, katere mesto in čas je naključno in dogodki so fiktivni, kljub navidezni podobnosti z resničnimi. Junaka naše zgodbe sta E in U – čisto navaden, zaljubljen par, ki bo zdaj, zdaj svojo zvezo tudi uradno overil. Pričakovati je veliko slavje ob tem usodnem, z zvezdami posutem dnevu. Med povabljenci zgolj, kakor se temu reče, visoka gospoda s polnimi žepi, katerih vsebina se nam bo šele razkrila. Pričakovanja so velika, sla neustavljiva. Radostno pojejo zvonovi, da v vsej svoji različnosti združili bi E in U. Objemajo se milijoni, trese se zemlja siva. Radostno pije vsako bitje in ženke zale združile so svoje bogate čare, da vsi bi zaslutili kaj je stvarnik, svet."
Več o intervenciji si lahko ogledate na blogu udeležencev projekta NMCB.


3. art intervencija v sklopu SI-CRO projekta New Media Cross-Border
16. - 18. september, Središče, Prekmurje.
Eko grafit
Z intervencijo smo želeli na "mehke" načine predstaviti idejo o Prekmurju kot prvi eko regiji in jo postopno diseminirali med ljudi v Prekmurju. Z namenom uveljavljanja nove, trajnostne in solidarnostne družbene paradigme, smo izdelali logotip ter šablone za eko grafit, ki smo ga aplicirali po zidovih v Murski Soboti (tržnica, park, ob prometnih cestah) in na različnih lokacijah po Goričkem.
Več o eko grafitu si lahko pogledate tu.


Art središče na M3C festu
21. september, Kibla, Maribor

Art središče je sodelovalo na festivalu M3C - Mreže multimedijskih centrov Slovenije z digitalno grafiko, ki si jo lahko ogledate v naslovni sliki naše spletne strani. Predvidevamo, da komentar ni potreben - vsaj v luči dogodkov na področju kulturne politike v Sloveniji.












 
 

.:: Junij 2012 ::.
G.R.I.T.O. - "Če utišate pevca" v Art Središču
15. - 18. junij
Gledališče, Revolucija, Intervencija, Transformacija, Odpor - G.R.I.T.O.
"GRITO je gledališče, ki ni samo gledališče. Jedro projekta GRITO sestavlja obalna skupina nekdanjih sodelavk in sodelavcev koprske humanistične fakultete oz. univerze, ki se je po fakultetnih dogodkih v letu 2010 odločila nekatere oblike sodelovanja in druženja prenesti na simbolno oz. gledališko raven – in tako seči do ljudi."

Preberite več o gledališču in predstavi na:
gritokoper.wordpress.com



 
  .:: Maj 2012 ::.
Obletnica vrtnitve v prostore Art središča - Delovna akcija
30. april - 03. maj
Kot vsako leto tudi letos praznujemo obletnico naše vrnitve v prostore Art središča. V spomin na tisti dan maja 2008, ko smo odprli vrata zapuščenega, propadajočega in okradenega Art središča, bomo tudi letos nadaljevali tradicijo čiščenja prostorov ter vzdrževanja okolice. V zameno za vašo pomoč vas bomo pogostili z vegetarijansko hrano, domačim vinom ter zaključnim večernim kresom.
 
 

.:: Marec 2012 ::.
16. - 18. marec - "Če utišate pevca" v Art Središču
V petek 16. 3. 2012 v Art Središče na bralne, glasovne in glasbene vaje prihaja skupina, ki pripravlja gledališko, literarno, glasbeno dramo-performans »Če utišate pevca, utihne življenje«.
Tokratnih vaj se bodo udeležili naratorja, recitatorji, igralski del skupine in glasbeniki. Vaje bosta vodili scenaristka in režiserka Taja Kramberger in sorežiserka Sabina Šabić.

Drama-performans »Če utišate pevca, utihne življenje« je subtilen spoj vsaj petih umetniških praks, poezije, dramatike, glasbe, plesa in filma. V performansu sledimo zgodbam intelektualcev in intelektualk, umetnikov ter umetnic, skratka socialno in duhovno angažiranih oseb, ki so bile žrtve različnih opresij, izrivanj, degradacij ipd. Igrane sekvence se iztekajo v interpretacije družbeno kritične, angažirane in uporniške poezije. Celoto zaokrožujejo živa glasba in zvočni vložki ter vmesne video sekvence, ki se navezujejo na odrsko dogajanje in ilustrirajo socio-historični kontekst posamičnih prizorov.

Skupina, ki pripravlja performans ima s samim Art Središčem nekatere skupne točke. Oboji smo v nekem trenutku predstavljali nevarnost in nevšečnost okolju (in agensom), v katerem smo delovali. Zavedanje, da smo ti, ki smo mnenja, da morata biti znanost in umetnost zmeraj družbeno angažirani, v tej deželi (in velikokrat tudi širše) vse prevečkrat obsojeni na večni "boj z mlini na veter", ni prav nič osrečujočje in tolažilno. Toda to nikakor ne pomeni, da bomo z delovanjem prenehali. Četudi manjšina, ki počasi oblikuje in širi svoj krog, smo delovna in socialno delujoča skupnost, ki ima rezultate.

Zato prihajajoči vikend prinaša tudi priložnost za spoznavanje, izmenjavo izkušenj in za skupni razmislek o tem, kaj nas čaka v prihodnje.

"Slovenija bo lepa, in brez pretiravanja, resna dežela, ko jo bodo kmetje, delavski razred in intelektualci … usposobili za delovanje!"

Za skupino spisal: Samuel Friškič.

Preberite več o avtorici Taji Kramberger in njenem delu:
http://tajakramberger.wordpress.com/
http://tajakramberger.writersresidence.com/
http://resimouniverzo.blogspot.com/
Intervju v Mladini (Dr. Taja Kramberger: 'Spletka je starorežimska politična strategija')










 
 

.:: Februar 2012 ::.
8. februar - Dan kulture = Dan kulturnega molka v Art središču
Ob letošnjem kulturnem dnevu bomo razmišljali o položaju kulture in umetnosti v širši družbi, ki je v letošnjem letu pripeljala do ukinitve Ministrstva za kulturo oz. njegove priključitve. Ugotavljali bomo, kaj prikljućitev pravzaprav pomeni za prihodnost kulturne in umetniške produkcije, predvsem na polju NVO. In pa seveda, kaj to pomeni v nadaljevanju zgodbe prvega rezidenčnega umetniškega centra v Sloveniji.
Kljub temu, da Art središče ob dnevu kulture vsako leto odpre svoja vrata in vabi na ogled lastne produkcije, smo se letos odločili, da dan kulture praznujemo konceptualno - za zaprtimi vrati in s kulturnim molkom.

17. februar - STOP ACTA protest: projekcije, diskusija in izdelava origami Guy Fawkes maske !
Kaj je ACTA ?
'Sporazum ACTA pomeni resno tveganje posledic zaradi neuravnoteženosti med varovanjem pravic, izhajajočih iz intelektualne lastnine in ohranjanja in varovanja temeljnih človekovih pravic, kot so svoboda izražanja, dostop do informacij in kulturnih dobrin ter pravice do zasebnosti.'

Podpiši peticijo
na AVAAZ in ACCESS NOW! Pridruži se protestom po celem svetu.
Poglej si video 1 in 2. Več informacij na www.stopacta.info








 
  .:: Januar 2012 ::.
ARTalks

V letu 2012 nadaljujemo v Art središču s serijo spontanih in organiziranih dogodkov – ogledov, projekcij, branj, diskusij, intervjujev, delavnic in mini razstav, ki se bodo osredotočala na sodobni svet umetnosti (prakse, teorijo, orodja, ideje, dogodke, izobraževanja, organizacijo in fundraising, itd.). Ob koncu prvega leta bomo izdali strnjeno spletno izvedbo projekta ARTalks - knjižico/reader, kjer bodo na voljo kratki povzetki dogodkov in diskusij, spletne povezave in navedena literatura.
Če vas zanima in želite sodelovati, nas kontaktirajte na naš e-mail.
   
  2011    
  .:: November 2011 ::.
ACTFEST '11 - mobilne strukture za performativne umetnosti in izobraževanje
11.-12.11.2011, Čakovec (Hrvaška)
Tema: svobodne licence, avtonomija, nomadske prakse
ACTFEST je samoorganiziran festival, kar pomeni, da so dela, performansi, dizajn, glasba, oprema itd. organizirani s strani sodelujočih. Vsi smo torej organizatorji in sodelujoči, umetniki in tehniki, PR, itd. Program se bo odvijal v kontejnerju velikosti 8 x 2,5 x 3 m. Art središče sodeluje na okrogli mizi o mobilnosti umetnikov in umetnosti (AiR/Mobility and art).
ACTFEST je del projekta Transdisciplinarnost in novomedijske kulture v razvoju prekomejnega območja (New Media Cross-Border) v okviru IPA operativnega programa Slovenija-Hrvaška 2007-2013.
Več o festivalu...

Študijski obisk študentov Akademije za likovno umetnost in oblikovanje
02.-04.11.2011

   
  .:: Oktober 2011 ::.
EmploYouth 2011
; 6. - 13. oktober, Sremski Karlovci (Srbija)
EmploYouth 2011 je 7-dnevni izobraževalni tečaj o video aktivizmu z udeleženci iz Srbije, Hrvaške, Albanije, Bosne in Hercegovine, VB, Madžarske, Makedonije, Portugalske, Ukrajine in Slovenije. Projekt se osredotoča na teme brezposlenosti mladih, revščine ter socialne izključenosti, ki jih raziskuje in obravnava v obliki videa ter video aktivizma. Art središče je eden izmed partnerjev projekta.
Projekt je sofinanciran preko programa EU 'Mladi v akciji'.
Več o projektu EmploYouth 2011 si lahko preberete tukaj.
Oglejte si eno izmed nastalih del z naslovom Have a heart
   
 

.:: September 2011 ::.
Četrtek, 29. 09. 2011, ob 18.00 v Ateljeju Azil, Ljubljana
Serija predavanj Materialni pogoji domišljije:
Julij Borštnik: Zanimiva in dolgočasna obdobja v umetnosti
V dvajsetih letih 15. stoletja je Masaccio naslikal prve slike, strogo podrejene linearni perspektivi. Kot manifest še posebej izstopa Sv. trojica iz leta 1428. Njegove slike so bile natančne tudi z vidika upoštevanja človeške anatomije. Daleč od tega, da bi bile po tem letu vse slike v celoti zveste linearni perspektivi in človeški anatomiji. Vendar pa bi za poklicnega umetnika Zahodne in Srednje Evrope očitna negacija teh dveh principov poslej pomenila toliko kot profesionalno diskvalifikacijo. Kaj takega so si slikarji privoščili šele proti koncu 19. st., po tem ko je industrijska revolucija močno zmanjšala pomen rokodelcev, na katere so bili do tedaj razredno vezani tudi poklicni umetniki. Manifestno pa sta več očišč v sliko vpeljala šele Picasso in Braque na začetku 20. st.
Kako razložiti 450-letno vztrajanje linearne perspektive in zvestobe človeški anatomiji kot samoumevno privzetih postavk pogleda? Gre za pogled, ki vsakega usmerja v ciljno točko očišča in mu pripisuje notranji anatomski ustroj. Očitno sta bila principa linearne perspektive in anatomije skladna s temeljnimi postavkami pogleda na svet, ki se je skozi omenjeno obdobje uveljavljal in uveljavil kot prevladujoč tudi v organizacijskih načinih oblasti, menjave in proizvodnje.
Znanilec česa pa je slikarski pogled, ki ga je vpeljala zgodnja renesansa? Gre za način gledanja, po katerem je bogu odvzet neposredni vpliv na materialni svet. Vpliv božanskega na materialni svet je bil umaknjen v čas stvarjenja oziroma na vpliv preko nagovarjanja človeških duš (dokler niso razsvetljenci vpliv boga še nadalje zreducirali). Vsak posamezni pogled pa se je ujel v objektivni sklop zakonov, ki jim je podrejeno celotno stvarstvo in ki jih ni mogoče spreminjati, lahko pa jih spoznavamo in v skladu s spoznanji delujemo. Skrita predpostavka takega pogleda na svet je ideja, da je mogoče postaviti objektiven, vseprisoten, a hkrati človeški pogled; pogled, ki je seštevek in hkrati določilo vseh posameznih človeških pogledov.
Prav to pa je tudi njegova slepa pega. Ignorira namreč dejstvo, da je svet mogoče opazovati in ga razlagati vedno znova edinole s čuti, umom in izrazom posameznika, ter da vsak razlagalec svet tudi sooblikuje. (Vsak, ki se o svetu izreka ali izrazi, to neizogibno stori iz lastne pozicije.)
Vermeer, holandski slikar 17. stoletja, se je vprašanja, kaj pravzaprav vidi človeški pogled z neke posamezne točke v neki določeni smeri, lotil s pomočjo camere obscure, ki je nekakšna tehnična podvojitev človeškega očesa. Vendar Vermeer ni imel nadaljevalcev. Vprašanja so se ponovno lotili šele realisti druge polovice 19. st., Manet, Monet, Degas idr. Manifestno so postavili pod vprašaj možnost pogleda neodvisnega od osebe, ki gleda, ter s tem odprli vrata modernističnemu valu z začetka 20. st.
V kakšnih okoliščinah se umetniki omejijo na raziskovanja in variacije znotraj vnaprej vzetih osnovnih postavk pogleda na svet? V kakšnih okoliščinah pa jih preskakujejo? In, ali pogled umetnikov zgolj sledi in se prilagaja dogodkom v družbenih procesih, ali pa jih tudi napoveduje in vpliva nanje?

Julij Borštnik je leta 2007 diplomiral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje UL. Trenutno piše magistrsko nalogo na podiplomskem študiju filozofije pri ZRC SAZU. Še v času študija je prejel mednarodno nagrado Essl Award ter študentsko Prešernovo nagrado za likovno umetnost. Od leta 2003 je aktivno vključen v dejavnosti Art središča ter na Metelkovi v Ateljeju Azil. Trenutno se zopet intenzivneje vrača k izvajanju lastnih projektov na področju umetniškega ustvarjanja.

Organizacija: KUD Mreža
Soorganizacija: Zavod Art središče

1. Izobraževanje v sklopu SI-HU projekta New Media Cross-Border
23.09 – 25.09. 2011; Autonomni centar ACT, Čakovec (Hrvaška).
Tema: Transdisciplinarnost - predavatelj prof. dr. Michael Punt, University of Plymouth

1. Študijski obisk v sklopu SI-HU projekta New Media Cross-Border
Natečaj za izbiro udeležencev, ki se bodo v okviru projekta New Media Cross-Border (Operativni program IPA Slovenija-Hrvaška 2007-2013) usposabljali za razvoj severnega čezmejnega področja Slovenija – Hrvaška, na področju kulture novih medijev in trajnostnega razvoja, je zaključen. Iz Pomurske regije so vključeni Maja Kohek, Simon Poldauf in Vita Žgur (ONEJ/Art središče).
Med 09.-11. septembrom bo tako potekal 1. študijski obisk v Bratislavi na Slovaškem.

Četrtek, 1. 9. 2011, ob 18.00 v Ateljeju Azil, Ljubljana
Serija predavanj Materialni pogoji domišljije:
David Verbuč - Etnomuzikologija rokenrola: alternativni hišni koncerti v ZDA

Hišni koncerti, sicer precej pogost pojav v ZDA, so javni ali pol-javni glasbeni dogodki, ki jih ljudje organizirajo v svojih hišah. Obstajajo različni tipi hišnih koncertov. Nekateri se osredotočajo na klasično glasbo, jazz, ali "folk" glasbo. Davida Verbuča v raziskovanju zanimajo predvsem hišni koncerti, ki jih organizira mladina in so glasbeno zelo raznoliki. Tam lahko slišiš vse od kantavtorjev, alternativnega rocka in punka do eksperimentalne in impro glasbe (občasno tudi živo elektronsko glasbo ali hip-hop). Mladina pri tem stremi k vzpostavljanju alternativnih glasbenih in družbenih scen in načinov življenja, ki potekajo mimo običajnih, komercialnih ali institucionalnih kanalov.
Pri tem organizirajo koncerte deloma iz nuje, ker za tovrstne glasbe in glasbenike ponavadi ni prostora v običajnih koncertnih prostorih in komercialno usmerjenih barih, deloma pa zaradi potrebe po neodvisnosti in "naredi-sam" ideologiji in estetiki. Tovrstna mladinska samo-organizacija, ki pomeni svojevrsten odgovor neoliberalni in (neo)konzervativni politiki v ZDA, pogostoma deluje v tesni navezi z lokalno študentsko ali neodvisno radijsko postajo, ki mladincem ponuja podporo in okrilje in je tako neločljiv del same scene.
David Verbuč se v raziskavi osredotoča predvsem na zahodno obalo ZDA, teoretično pa ga zanima, kako prostor, glasba in družbeno delovanje znotraj alternativnih hišnih koncertov pripomorejo k vzpostavljanju, vzdrževanju in preoblikovanju skupnosti in scen, in obratno, ter razmerja moči, ki se ob tem proizvajajo. V raziskavi se osredotoča na ameriške alternativne hišne koncerte iz dveh razlogov: (a) tovrstni koncerti ponujajo vpogled v kulturno politiko vsakdanjega življenja in kreativne prakse sodobne ameriške mladine, kar pripomore k boljšemu razumevanje sodobne ameriške kulture in družbe na splošno; in (b) zaradi zapostavljenosti študij "domačih" kultur v etnomuzikologiji in po drugi strani, zaradi pomanjkanja intenzivnega etnografskega pristopa k popularni glasbi v študijah popularne glasbe.
David Verbuč je leta 2010 končal magisterij iz etnomuzikologije na univerzi UC Davis (Kalifornija, ZDA), kjer nadaljuje z doktorskim študijem. Na dodiplomskem študiju je diplomiral iz glasbene pedagogike na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer se je specializiral za področje etnomuzikologije. Med letoma 2003 in 2006 je bil urednik glasbene redakcije Radia Študent, Ljubljana. Pisal je za revije Muska, Mladina, Deloskop, sicer pa je občasno še dejaven kot glasbeni novinar v slovenskih medijih. V letih 2000 in 2001 je posnel, zbral in dokumentiral okoli 1000 ljudskih pesmi na področju Zgornje Savinjske doline (pri tem je posnel okoli 100 pevcev in pevk); izbor le teh je objavil na dvojni zgoščenki Gorših ljudi na svetu ni: terenski posnetki ljudskih pesmi iz Zgornje Savinjske doline (Mozirje, 2008).

Organizacija: KUD Mreža
Soorganizacija: Zavod Art središče


 

 





 

 

 

 

 















 
 

.:: julij 2011 ::.
Festival Osebno-kolektivnol
Osebno sfero umetniškega udejstvovanja vedno sooblikuje kolektivna. In ker velja tudi obratno, je ti dve sferi vsaj znotraj istočasnosti, kakršna je improvizacija, nemogoče misliti ločeno eno od druge.

Na takšni predpostavki sloni praksa festivala Osebno – kolektivno, ki bo letos potekal že drugič. Njegov glavni namen je po eni strani prepletanje »osebne« in »kolektivne« umetniške dejavnosti, po drugi strani pa tudi različnih umetniških zvrsti. Poleg glasbenih improvizatorjev se bodo festivala tokrat udeležili tudi slikarji, videasti, plesalci, performerji, gledališčniki in zvočni umetniki.

Na dvodnevnem delovnem taboru se bo srečevalo enaindvajset umetnikov iz različnih evropskih držav. Predstavili se bodo kot solisti, v vnaprej določenih sestavih in v kombinacijah, ki bodo nastajale sproti, na licu mesta.

Posebni dogodki festivala so: nastop dua Jean-Luc Guionnet & Seijiro Murayama, solistična nastopa Erica Cordierja in Annette Krebs ter predavanje Jean-Luca Guionneta o arhitekturi poslušanja (soorganizacija: Serija zvočnih dogodkov in predavanj Bitshift).
Idejni vodja festivala je v Parizu živeči japonski tolkalec in improvizator Seijiro Murayama, ki ga je lahko domača publika v zadnjih letih spremljala na številnih samostojnih nastopih ter v navezi z domačimi in tujimi glasbeniki (s Tomažem Gromom, z N'tokom, Markom Karlovčcem, Martinom Küchnom, Renatom Rinaldijem, Enricom Malatesto …).

Sodelujoči:
Nikos Veliotis (Grčija), Dimitra Lazaridou Chatzigoga (Grčija), Renato Rinaldi (Italija), Annette Krebs (Nemčija), Ivan Palacky (Češka), Eric Cordier (Francija), Seijiro Murayama (Japonska), Enrico Malatesta (Italija), Franz Hautzinger (Avstrija), Jean-Luc Guionnet (Francija), Marc Perron-Bailly (Francija), Gaël Leveugle (Francija), François Bidault (Francija), Nhandan Chirico (Italija), Neža Naglič (Slovenija), Irena Tomažin (Slovenija), Tomaž Grom (Slovenija), Ryuzo Fukuhara (Slovenija), Paul Wenninger (Avstrija), Miro Tóth (Slovaška), Slavo Krekovič (Slovaška).

Lokacije: odprti oder SEM, Menza pri koritu, Kiberpipa

Producent: KUD Mreža
Koproducent: Art središče
So-organizacija: Bitshift, series of sound events and lectures, Menza pri koritu.
Financirajo: Ministry of culture, Francoski Inštitut Charles Nodier, Ljubljana

Preberi več o festivalu...









 
  AiR Art središče - Eric Cordier (Francija)
Eric Cordier je v Art središču na rezidenci v okviru festivala Osebno - kolektivno, kjer bo sodeloval kot predavatelj in glasbenik.
Eric Cordier (1963) je diplomiral iz estetike (glasba, video, filozofija) na univerzi DEA Pariz I in doktoriral iz etnologije in religiologije na pariški L'École pratique des hautes études z raziskavo ljudske kmečke kulture v Normandiji iz 19. stoletja. Kot skladatelj je med letoma 1989 in 1991 gostoval v studiu sodobne glasbe GRAME (Lyon), med letoma 1992 in 1998 pa v La Grande Fabrique (Dieppe). Odtlej ustvarja v lastnem studiu. Vzporedno deluje na različnih področjih glasbenega ustvarjanja: posveča se skladanju elektroakustičnih kompozicij (izdal je več deset zgoščenk); sodeluje z glasbenimi improvizatorji (Seijiro Murayama, Jean-Luc Gionnet, Dominique Regef ...); sodeluje pri projektih, ki presegajo meje glasbenega (glasbene skulpture, body art in performansi, posvečeni povezavi med človeškim telesom in strojem ...).


 
 

Artbomb - mednarodna intervencija v podporo kulturi in umetnosti

V petek, 24. junij opoldne vas vabimo, da se pridružite pobudi, ki bo z barvnim dimom obarvala umetniške lokacije po vsem svetu. To vizualna dejanje bo znak upora proti vedno večjemu zavračanju umetnosti znotraj družbe in vlad po vsem svetu, in v znak podpore vsem kolegom, ki se soočajo z velikimi rezi. Zdaj je čas za ukrepanje - pokažimo svoje spoštovanje in podporo umetnosti!

Preberi več o umetniški intervenciji ARTBOMB...
Podpiši peticijo...

 
 

Atelje Azil - 26. maja vas KUD Mreža in Art središče vabita na prvo v sklopu predavanj
Materialni pogoji domišljije
Sunniva Hovde: Improvizacija, moč in migracija. Vrednotenje glasbe.

Ko se ljudje selijo naokoli, se seli tudi glasba. Kako ljudje v Franciji gledajo na bosansko glasbo? Kje senegalska glasba postane uspešnica? Ali hiphop povsod velja za glasbo geta? Zakaj indonezijska gamelanska glasba ni velika uspešnica v Evropi? Kako prepoznamo dobro glasbo? Zakaj se neka glasba zdi »pametna in inteligentna«, druga pa »preprosta in banalna«. Ima to opraviti z glasbenimi pojavi, kakršen je improvizacija? Ali dá improvizacija glasbi več ali manj »kakovosti«? Katere vrste improvizacija je potem dobra in katera ne?
Ob naraščanju števila migracij in kot eden od učinkov globalizacije se vedno več ljudi srečuje z različnim razumevanjem glasbe, tudi improvizirane, in njenih značilnosti. Ti ljudje imajo različne vrednostne lestvice, na katere uvrščajo tudi improvizacijo. Moč in učinki teh hierarhij se spreminjajo znotraj posameznih kultur, razredov, etnij in podobnih kategorij glede na to, kdo jih določa in kdaj. Kaj se zgodi z vrednotenjem, ko posameznik migrira? Se stopi z okoljem? Ali obstajajo kakšne dominante? Kako se oblikujejo nove hierarhije in na kakšni osnovi? Čigava glasba je "nekaj vredna" in čigava ni? Kako so vrednotene, dojete in upoštevane različne izbire glasbe? Kako je to povezano s političnim kontekstom, geografskim prostorom, družbenimi razredi, etnično pripadnostjo, spolom ipd?
Kaj pa odnos med prožnostjo migracij, hitrimi spremembami pod vplivom globalizacije in potrebo po trdnosti in predvidljivosti znotraj nacionalne države ter narodnostne identitete? Kako medsebojno vplivajo te sestavine?
Različni žanri improvizacije so prav tako podvrženi hierarhiziranju. Nekatere vrste improvizirane glasbe med splošno publiko veljajo za bolj kakovostne. Po katerih kriterijih? Iz katerih premis izhajamo, ko mislimo improvizacijo in skozi kakšna očala gledamo, ko to počnemo? Kako je razumljena improvizacija v tradiciji ljudske glasbe v primerjavi z improvizacijo v jazzu? Kaj pa status improvizacije v, na eni strani, evropski umetniški glasbi in, na drugi strani, v turški umetniški glasbi?
Sunniva Hovde je bila v zimskem semestru akademskega leta 2010/2011 gostujoča predavateljica na Oddelku za muzikologijo Filozofske fakultete v Ljubljani. Diplomirala je iz etnomuzikologije na Oddelku za muzikologijo Univerze v Trondheimu na Norveškem in trenutno pripravlja doktorsko nalogo z naslovom Globalizacija, glasba in usmerjanje hierarhij, ki jo je deloma pisala tudi v Ateljeju Azil na Metelkovi. Njena področja znanstvenega interesa obsegajo aplikativno etnomuzikologijo, manjšinske študije, popularno glasbo in spol ter globalizacijo v povezavi z glasbeno vzgojo in izobraževanjem.
www.myspace.com/sunnivahovde
www.myspace.com/tangoting
www.myspace.com/trondheimworldmusicensemble

Organizacija: KUD Mreža
So-organizacija: Art središče










 
  ARTalks - Eko-art
Pogovarjali se bomo o možnostih, ki jih umetnost lahko ponudi znotraj področja ekologije. S pomočjo zbranih informacij (splet, literatura) in z ogledom dokumentarnih filmov na to temo, bomo spoznavali različne eko-art projekte in prakse iz različnih koncev sveta vse do danes. Dotaknili se bomo tudi enega izmed projektov Art središča kot centra za reciklažo - tako smeti in kot tudi umetnosti kot takšne.
   
  ARTalks - Novi mediji
Izraz novi mediji se pojavlja vsepovsod okoli nas, ampak ali resnično vemo kaj pomeni in na kaj se nanaša? Pogovarjali se bomo o novih medijih, njihovih aplikacijah znotraj sodobne umetnosti in kulture ter si ogledali primere različnih dogodkov, prebirali reader-je in teoretične tekste. Prav tako bomo del pogovora namenili vlogi Art centra na tem področju, tako na lokalnem kot mednarodenm nivoju.
   
  AiR Atelje Azil - Deej Fabyc (VB)
Deej Fabyc, ki je v Ljubljani že razstavljala svoje video delo na skupinski razstavi v okviru Mednarodnega feminističnega in queer festivala Rdeče zore, je sedaj na 20 dnevni umetniški rezidenci v Ateljeju Azil v Metelkova mestu. V tem času bo imela predavanje in predstavitev svojega umetniškega in kuratorskega dela v Zavodu za sodobno umetnost SCCA-Ljubljana. V sredini meseca junija 2011 se bo umetnica vrnila v Ljubljano in realizirala skupek performansov in instalacijo na svoji samostojni razstavi v Galeriji Alkatraz. V prezentaciji na SCCA-Ljubljana po predstavila zgodnejša umetniška dela in obenem prosila občinstvo, da sodeluje z njo pri tekoči raziskavi. Predavanje je tudi poziv za informacije v zvezi z njenim očetom Paulom Duncanom Jonesom.
Proces in raziskovanje sta pomembna elementa njenih angažiranih performans/video predstavitev. Pri nastajajočem delu, ki bo predstavljen v Galeriji Alkatraz, je vstopna točka dejstvo, da je kot otrok živela nekaj mesecev v Ljubljani. Zaradi narave očetovega dela, je verjela, da je vohun. Službena pot ga je v poznih 60ih in zgodnjih70ih letih vodila po številnih vzhodno evropskih deželah. V letu 1970 pa je bil kot statistični svetovalec zaposlen v Titovi administraciji. To je bilo edino izmed vseh potovanj, kamor je seboj pripeljal še družino. V tem času je Deej Fabyc z družino živela v Hotelu Bellevue. Njen načrt je razkriti skrite sledove javnih in osebnih zgodovin skozi katere naseljujemo in vidimo mesto. Otroškim spominom in potencialno izmišljenim podrobnostim bo sledila kot kartograf in tako na mesto plastila alternativno zgodovino. Njeno raziskovanje, ki se je ob prihodu v Ljubljano pričelo v Arhivu Republike Slovenije, se nadaljuje in razvija.
Umetnica naslavlja psihološko dimenzijo osebne in politične izkušnje travme. Je umetnica, ki jo fascinirata sozvočje osebnih zgodovin v kontekstu širše javnosti in aganžma v zvezi z socialnimi sistemi. Njeno delo po načelu "osebno je politično" ne razlikuje med umetnostjo in življenjem. Z obširnimi projekti performativnih instalacij in videov se je ukvarjala v 90ih letih, v zadnjem desetletju pa se je osredotočila na film in performans v živo. Od 90ih let razstavlja po vsem svetu. Ključne razstave vključujejo Dialogue kuratorja Thea Tegalaarsa v Galeriji W139 v Amsterdamu, Contempora v National Gallery of Victoria v Melbournu, Avstraliji in potujočo razstavo Don't Call it Performance kuratorja Paca Barragana, ki je bila premierno predstavljena v Muzeju Reina Sofia v Madridu, zaključno pa v El Museo Del Barrio v New Yorku. V svoji praksi je predana tudi razstavljanju in sodelovanju z drugimi umetniki, kar udejanja preko direktorskega delovanja v Elastic Residence v Londonu od leta 2004 in kot članica KISS-a, skupine umetnikov, ki se ukvarjajo s tematiko nadzora. Kurirala je številne razstave v Londonu in Avstraliji. Živi v Londonu in je trenutno izredna profesorica na Time Based Media v londonski Metropolitan University.

Companies Act 2006 : http://www.londonmet.ac.uk/companyinfo
http://www.fabyc.co.uk
Produkcija: KUD Mreža / Galerija Alkatraz
Koprodukcija: Art središče, SCCA Ljubljana







 
  ARTalks
Community art (S kupnostna umetnost)

Kaj je community art (skupnostna umetnost)? Kako lahko Art središče sodeluje v lokalnem okolju? KAj lahko ponudimo in kako? Ogledali si bomo različne projekte/primere iz celega sveta in razvijali nove ideje, ki bi jih lahko umestili v naše specifično okolje in kontekst - npr. transformacija obmejnega stražnega stolpa na Hodošu/Hodos.
 
  Brainstorm 03/11 - Art središče: Avtorefleksija
Tretja možganska nevihta bo namenjena refleksiji o Art središču – naši zgodovini, sedanjosti in prihodnosti. O Art središču bomo razmišljali iz dveh gledišč: od znotraj navzven (kdo smo, kaj počnemo, kaj si želimo, kako/na kakšen način in zakaj) in kako se na nas gleda od zunaj/se kažemo v javnosti. Kako doživljamo lastno zgodovino in kakšno vlogo igrajo naše izkušnje pri načrtovanju za prihodnost? Kako prevajamo/vnašamo/kažemo našo vlogo in delo v javno/i sfero/i? Kakšna orodja pri tem uporabljamo in zakaj? Kaj, zakaj in kako bi bilo potrebno spremeniti?
   
  ARTalks
Z marcem 2011 začenjamo v Art središču s serijo spontanih in organiziranih dogodkov – ogledov, projekcij, branj, diskusij, intervjujev, delavnic in mini razstav, ki se bodo osredotočala na sodobni svet umetnosti (prakse, teorijo, orodja, ideje, dogodke, izobraževanja, organizacijo in fundraising, itd.). Ob koncu prvega leta bomo izdali strnjeno spletno izvedbo projekta ARTalks - knjižico/reader, kjer bodo na voljo kratki povzetki dogodkov in diskusij, spletne povezave in navedena literatura.
Če vas zanima in želite sodelovati, nas kontaktirajte na naš e-mail.
   
  Galerija Octave Cowbel (F)
V teku so načrtovanja pilotnega AiR projekta v sodelovanju z Gallery Octave Cowbel.
   
  Brainstorm 02/11 - Vizualizacija kulturne politike v Sloveniji
Na februarski možganski nevihti bomo razmišljali o možnih načinih vizualne prezentacije stanja kulturne politike v Sloveniji. Probleme kulturne politike najmočneje čutijo in najgloblje poznajo prav ustvarjalci sami kot tudi različne NVO, ki delujejo na področju kulture in umetnosti. Art središče zato tudi v letu 2011 nadaljuje s serijo vizualizacij (prostorske instalacije, video in animacija, grafika, ...). Na osnovi idejnih in grafičnih predlogov bomo zastavili nov (vizualni) statement.
Kakšni so možni kreativni pristopi in strategije? Kaj pravzaprav pomeni vizualni statement? Kako obveščati širšo javnost o stanju v kulturni politiki in zakaj?
O tem in še marsičem se bomo ob bližajočem se kulturnem prazniku spraševali in odgovarjali na drugi možganski nevihti.
   
  Brainstorm 01/11 - Crossing Bridges
Možganska nevihta o glasbenem dokumentarcu s filmskimi entuziasti, ki delujejo v okviru Društva za širokokotni pogled Poslednji pionirji. Zase pravijo, da so organizacija, ki brez omejitev raziskuje in ustvarja na področju filma, fotografije, glasbe, literature in sorodnih področijh. Pridružili se jim bomo Tomaž Zaniuk, odgovorni urednik , Dragan Vuković, glasbeni novinar in urednik radijske oddaje 'Anatomija zvuka' na Radio Bosna 1, ki deluje kot organizator glasbenih festivalov, koncertov in turnej ter ekipa Art središča.